B
uscar
R
evistas
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
La competencia lectora en la Educación Secundaria Obligatoria: Descripción y dificultades del uso de información para responder preguntas
Autores:
Amelia Mañá Lloria
Localización:
Culture and Education, Cultura y Educación
,
ISSN-e
1578-4118,
ISSN
1135-6405,
Vol. 26, Nº 1, 2014
,
págs.
184-202
Idioma:
español
DOI
:
10.1080/11356405.2014.908668
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Referencias bibliográficas
Cataldo, M.G., Oakhill, J., Why are poor comprehenders inefficient searchers? An investigation into the effects of text representation and...
Cerdán, R., Gilabert, R., Vidal-Abarca, E., Estrategias de selección de información en tareas de contestación a preguntas (2010) Infancia...
Cerdán, R., Gilabert, R., Vidal-Abarca, E., Selecting information to answer questions: Strategic individual differences when searching texts...
Cerdán, R., Vidal-Abarca, E., The effects of tasks on integrating information from multiple documents (2008) Journal of Educational Psychology,...
Cerdán, R., Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Gilabert, R., Gil, L., Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension...
Hannon, B., Daneman, M., Shallow semantic processing of text: An individual-differences account (2004) Discourse Processes, 37, pp. 187-204
(2010) PISA 2009. Programa para la Evaluación Internacional de Los Alumnos OCDE. Informe Español, , Instituto de Evaluación Ministerio de...
Lin, L.-M., Zabrucky, K.M., Calibration of comprehension: Research and implications for education and instruction (1998) Contemporary Educational...
Llorens, A.C., Cerdán, R., Evaluación de la comprensión de las preguntas en lectura orientada-a-tareas (2012) Revista de Psicodidáctica, 17,...
Maki, R.H., Test predictions over text material (1998) Metacognition in Educational Theory and Practice, pp. 117-144. , D. J. Hacker, A. C....
Mañá, A., (2011) Individual Differences in Monitoring Accuracy and Self-regulation in Task-oriented Reading, , (Unpublished doctoral dissertation)....
Maña, A., Vidal-Abarca, E., Domínguez, C., Gil, L., Cerdán, R., Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con...
McCrudden, M.T., Schraw, G., Relevance and goal-focusing in text processing (2007) Educational Psychology Review, 19, pp. 113-139
McNamara, D.S., Magliano, J., Toward a comprehensive model of comprehension (2009) Psychology of Learning and Motivation, 51, pp. 297-384
Metcalfe, J., Finn, B., Evidence that judgments of learning are causally related to study choice (2008) Psychonomic Bulletin & Review,...
Ozuru, Y., Best, R., Bell, C., Witherspoon, A., McNamara, D., Influence of question format and text availability on the assessment of expository...
Payne, S.J., Reader, W.R., Constructing structure maps of multiple on-line texts (2006) International Journal of Human Computer Studies, 64,...
Rawson, K.A., Dunlosky, J., Improving students' self-evaluation of learning for key concepts in textbook materials (2007) European Journal...
Rouet, J.-F., Question answering and document search (2006) The Skills of Document Use. from Text Comprehension to Web-based Learning, pp....
Sánchez, E., García, J.R., Rosales, J., (2010) La Lectura en el Aula.: Qué Se Hace, Qué Se Debe Hacer y Qué Se Puede Hacer, , Barcelona: Grao
Thiede, K.W., Anderson, M.C.M., Therriault, D., Accuracy of metacognitive monitoring affects learning of texts (2003) Journal of Educational...
Vidal-Abarca, E., Mañá, A., Gil, L., Individual differences for self-regulating task-oriented reading activities (2010) Journal of Educational...
Vidal-Abarca, E., Salmerón, L., Mañá, A., Individual differences in task-oriented reading (2011) Relevance Instructions and Goal-focusing...
Opciones
Mi Psyke
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar