B
uscar
R
evistas
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Diferencias entre estudiantes con alta y baja competencia lectora
:
un estudio con metodología de pensar en voz alta
Autores:
Luis Ramos Soriano, Eduardo Vidal-Abarca Gámez
Localización:
Culture and Education, Cultura y Educación
,
ISSN-e
1578-4118,
ISSN
1135-6405,
Vol. 25, Nº 3, 2013
,
págs.
295-308
Idioma:
español
DOI
:
10.1174/113564013807749722
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Dialnet Métricas
:
1
Cita
Referencias bibliográficas
Cataldo, M.G., Oakhill, J., Why are poor comprehenders inefficient searchers? An investigation into the effects of text representation and...
Cerdán, R., Vidal-Abarca, E., The effects of tasks on integrating information from multiple documents (2008) Journal of Educational Psychology,...
Coté, N., Goldman, S., Saul, E., Students making sense of informational text: Relations between processing and representation (1998) Discourse...
Dunlosky, J., Rawson, K., Middleton, E., What constrains the accuracy of metacomprehension judgments? Testing the transfer appropriate-monitoring...
Graesser, A.C., Singer, M., Trabasso, T., Constructing inferences during narrative text comprehension (1994) Psychological Review, 101, pp....
Kintsch, W., The role of knowledge in discourse comprehension: A construction- integration model (1988) Psychological Review, 95 (2), pp....
Long, D.L., Oppy, B.J., Seely, M.R., Individual differences in the time course of inferential processing (1994) Journal of Experimental Psychology:...
Magliano, J.P., Millis, K., Assessing reading skill with a think-aloud procedure and latent semantic analysis (2003) Cognition and Instruction,...
Magliano, J.P., Trabasso, T., Graesser, A.C., Strategic processing during comprehension (1999) Journal of Educational Psychology, 91 (4),...
Maki, R.H., Shields, M., Wheeler, A.E., Zachilli, T.L., Individual differences in absolute and relative metacomprehension accuracy (2005)...
Maki, R.H., Test predictions over text material (1998) Metacognition in Educational Theory and Practice, pp. 117-144. , En D. J. Hacker, A....
Maña, A., Vidal-Abarca, E., Dominguez, C., Gil, L., Cerdán, R., Papel de los procesos metacognitivos en una tarea de pregunta-respuesta con...
McCrudden, M.T., Schraw, G., Relevance and goal-focusing in text pro-cessing (2007) Educational Psychology Review, 19, pp. 113-139
(2002) Programme for Internacional Student Assessment: Sample Tasks from the PISA 2000 Assessment of Reading, Mathematical and Scientific...
(2010) Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), , www.oecd.org/els/employment/piaac, OECD
Ozuru, Y., Best, R., Bell, C., Witherspoon, A., McNamara, D.S., Influence of question format and text availability on the assessment of expository...
Rouet, J.-F., (2006) The Skills of Document Use. from Text Comprehension to Web-based Learning, , Mahwah, NJ: Erlbaum
Van Den Broek, P., Young, M., Tzeng, Y., Linderholm, T., The landscape model of reading: Inferences and the on-line construction of a memory...
Vidal-Abarca, E., Mañá, A., Gil, L., Individual differences for self-regulating task-oriented reading activities (2010) Journal of Educational...
Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., Martínez, T., Sellés, P., Abad, N., Ferrer, C., (2008) TPC. Test de Procesos de Comprensión, , Madrid: ICCE
Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Salmerón, L., Cerdán, R., Gilabert, R., Gil, L., Mañá, A., Ferris, R., Recording on-line processes in task-oriented...
Whitney, P., Budd, D., Think-aloud protocols and the study of comprehension (1996) Discourse Processes, 21, pp. 341-351
Whitney, P., Budd, D., Bramucci, R.S., Crane, R.S., On babies, bathwater, and schemata: A reconsideration of top-down processes in comprehension...
Yuill, N.M., Oakhill, J.V., Parkin, A., Working memory, comprehension ability, and the resolution of text anomaly (1989) British Journal of...
Opciones
Mi Psyke
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar