Carlo, 2013. W. Carlo. El lactante de alto riesgo. R.M. Kliegman, B.F. Stanton, H.B. Jenson, R.E. Behrman (Eds.), Nelson. Tratado de Pediatría,...
Casado et al., 2019. C. Casado, A. Moya, A. Corrales. Los recién nacidos prematuros: dificultades en la escuela. Revista electrónica trimestral...
Cassany, 1999. D. Cassany. Los enfoques comunicativos: elogio y crítica. Lingüística y Literatura, 36-57 (1999), pp. 11-33. https://repositori.upf.edu/bitstream/handle/10230/21223/Cassny_Enfoques_comunicativos.pdf?sequence=1
Comunidad de Madrid, 2018. Comunidad de Madrid (2018). Evaluaciones de educación primaria 2017. Tercer curso. Sexto curso. Secundaria 2017....
Kerr-Wilson et al., 2011. C.O. Kerr-Wilson, D.F. Mackay, G.C. Smith, J.P. Pell. Meta-analysis of the association between preterm delivery...
Lee et al., 2011. E. Lee, J. Yeatman, B. Luna, H. Feldman. Specific language and reading skills in school-aged children and adolescents are...
Lundequist et al., 2015. A. Lundequist, B. Böhm, H. Lagercrantz, H. Forssberg, A.C. Smedler. Cognitive outcome varies in adolescents born...
Ministerio de Educación y Formación Profesional, 2021. Ministerio de Educación y Formación Profesional (2020). Datos y cifras. Curso escolar...
OMS, 2018. Organización Mundial de la Salud (2018). Nacimientos prematuros. Disponible en: https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/preterm-birth
Ortiz-Mantilla et al., 2008. S. Ortiz-Mantilla, N. Choudhury, H. Leevers, A.A. Benasich. Understanding language and cognitive deficits in...
Pallás y Arriaga, 2008. C. Pallás, M. Arriaga. Nuevos aspectos en torno a la prematuridad. Evidencias en Pediatría, 4 (2) (2008), pp. 1-5....
Palomo-Osuna et al., 2022. J. Palomo-Osuna, M.D. Lanzarote-Fernández, A. Salazar, E.M. Padilla-Muñoz. Sociodemographic impact of variables...
Saigal y Doyle, 2008. S. Saigal, L. Doyle. An overview of mortality and sequelae of preterm birth from infancy to adulthood. Lancet, 371 (9608)...
Stiles y Jernigan, 2010. J. Stiles, T.L. Jernigan. The basics of brain development. Neuropsychology Review, 20 (4) (2010), pp. 327-348. https://doi-org.bucm.idm.oclc.org/10.1007%2Fs11065-010-9148-4
Stolt et al., 2014. S. Stolt, A.M. Mäkila, J. MatomÄki, L. Lehtonen, H. Lapinleimu, L. Haataja. The development and predictive value of gestures...
Stolt et al., 2016. S. Stolt, A. Lind, J. Matomäki, L. Haataja, H. Lapinleimu, L. Lehtonen. Do the early development of gestures and receptive...
Van Houdt et al., 2019. C.A. Van Houdt, J. Oosterlaan, A.G. van Wassenaer-Leemhuis, A.H. van Kaam, C.S. Aarnoudse-Moens. Executive function...
Van’t Westende et al., 2020. C. Van’t Westende, C. Peeters-Scholte, L. Jansen, J. van Egmond-van Dam, M. Tannemaat, F.T. de Bruïne, A.A. van...
Wehrle et al., 2021. F.M. Wehrle, A. Stöckli, V. Disselhoff, B. Schinder, S. Grunt, A.L. Mouthon, B. Latal, C.F. Hagmann, R. Everts. Effects...
Zimmerman, 2018. E. Zimmerman. Do infants born very premature and who have very low birth weight catch up with their full-term peers in their...