De Vicente, P. S. (2000b). “Un buen velero para aprender navegación: organizando los elementos del contexto para el desarrollo profesional...
De Vicente, P. S. (2002). “Propulsar mejores acciones profesorales desde los centros de educación infantil”. En Gallego, J. L. (Dir.). La...
De Vicente, P. S. (2004). “Profesor (creencias y teorías implícitas del)”. En Salvador, F., Rodríguez, J. L. y Bolívar, A. (Dirs.). Diccionario...
De Vicente, P. S. (2004). “Profesor (rutinas e intuiciones del)”. En Salvador, F., Rodríguez, J. L. y Bolívar, A. (Dirs.). Diccionario Enciclopédico...
Desforges, Ch. (1995). “How does experience affect theoretical knowledge for teaching?” Learning and Instruction, 5. Págs. 385-400.
Dunkin, M. J., Precians, R. P. y Nettle, E. B. (1994). “Effects of formal teacher education upon student teachers’ cognitions regarding teaching”....
Eick, Ch. J. (2002). “Job sharing their first year: a narrative or two partnered teachers’ induction into middle school science teaching”....
Elbaz, F. (1981). “The teacher’s practical knowledge: Report of a case study”. Curriculum Inquiry, 11. Págs. 43-71.
Elbaz, F. (1983). Teacher thinking: A study of practical knowledge. London: Groom Helm.
Eraut, M. (2000). “Non-formal learning and tacit knowledge in professional work”. British Journal of Educational Psychology, 70. Págs. 113-136.
...
Feiman-Nemser, S. y Buchmann, M. (1985a). “Pitfalls of experience in teacher preparation”. Teacher College Record, 87. Págs. 53-65.
Fernández, M. y Molina, E. (1995). “Más allá de la memoria de prácticas: reconstrucción narrativa de la primera experiencia de enseñanza”....
Ryan, Ch. (2003). “Becoming a teacher of primary science: integrating theory and practice”. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 9....
Ryan, G., Toohey, S. y Hughes, C. (1996). “The purpose, value and structure of the practicum in Higher Education: A literature review”. Higher...
Shechtman, Z. y Or, A. (1996). “Applying counseling methods to challenge teacher beliefs with regard to classroom diversity and mainstreaming:...
Shkedi, A. y Laron, D. (2004). “Between idealism and pragmatism: a case study of student teachers’ pedagogical development”. Teaching and...
Shulman, L. S. (1987). “Knowledge and teaching: foundations of the new reform”. Harward Educational Review, 5. Págs. 1-22.
Sola Fernández, M. (1999). “El análisis de las creencias del profesorado como requisito de desarrollo profesional”. En Pérez, A., Barquín,...
Stuart, J. S. y Tatto, M. T. (2000). “Designs for initial teacher preparation programs: an international view”. International Journal of Educational...
Thompson, A. G. (1992). “Teachers’ beliefs and conceptions: A synthesis of the research”. En Grouws, D. A. (Ed.). Handbook on Mathematics...
Tigchelaar, A. y Korthagen, F. (2004). “Deepening the exchange of student teaching experiences: implications for the pedagogy of teacher education...
Toja, B., González, M. A. y Carreiro, F. (2001). “Utilización de la investigación-acción en el desarrollo de competencias profesionales en...
Weinstein, C. S. (1988). “Preservice teachers’ expectations about the first year of teaching”. Teaching and Teacher Education, 4. Págs. 31-40.
Weinstein, C. S. (1990). “Prospective elementary teachers’ beliefs about teaching: Implications for Teacher Education”. Teaching and Teacher...
Wideen, M., Mayer-Smith, J. y Moon, B. (1998). “A critical analysis of the research on learning to teach: making the case for an ecological...
Wilson, S., Shulman, L. y Richert, A. (1987). “150 different ways of knowing representations of knowledge in teaching”. En Calderhead, J....
Wolf, R. M. (1992). “Cuestionarios”. En Husen, T. y Postlethwaite, T. N. (Dirs.). Enciclopedia Internacional de la Educación. Barcelona: Vicens...
Wubbels, Th. (1992). “Taking account of student teachers’ preconceptions”.
Teaching and Teacher Education, 8. Págs. 137-149.
Zabalza, M. A. (1996). “Aspectos cualitativos de la evaluación del prácticum: evaluación del programa y de los estudiantes”. European Journal...
Zabalza, M. A. (1996). “El prácticum y los centros de desarrollo profesional”. En Villa, A. (Coord.). Evaluación de experiencias y tendencias...
Zabalza, M. A. (Ed.) (1998). Los tutores en el prácticum: funciones, formación, compromiso institucional. Actas del IV Symposium Internacional...