e presenta una breve revisión de algunos conceptos teóricos relacionados con la competencia social y con los componentes asociados a la misma. Se ana- lizan las habilidades cognitivas involucradas en la solución de problemas inter- personales en niños. Se parte de la técnica de Evaluación de Habilidades Cognitivas para la Solución de Problemas Interpersonales para niños (EVHA- COSPI) desarrollada por García Pérez y Magaz Lago (1998) y se realizan apor- tes a los criterios de evaluación establecidos por dichos autores con el objetivo de lograr mayor precisión en la evaluación de los aspectos cualitativos que explora este instrumento y de cuantificar esos aspectos
Contributions to Evaluation Criteria for Cognitive Skills in the Interpersonal Problems Solving in Argentinean Children A brief revision of some theoretical concepts related with social competence and its associated elements is displayed. Cognitive skills involved in solving interpersonal problems within children are analyzed. The starting point is the Cognitive Skills Evaluation for the Solution of Interpersonal Problems for Children technique (EVHACOSPI), developed by García Pérez and Magaz Lago (1998). Contributions are made to the evaluation criteria of these authors, with the aim of being more precise in the evaluation of qualitative aspects exploring this instrument, while quantifying these aspects.