Este traballo mostra os resultados dun proxecto de investigación sobre a construción biográfica da orientación escolar a través de historias de vida de orientadoras nas primeiras etapas do ensino en Galicia. O obxectivo foi reconstruír as súas experiencias profesionais interrelacionando os fitos institucionais mais significativos. Historicamente a atención á diversidade ten sido un dos ámbitos de actuación prioritarios na orientación. As necesidades educativas especiais son tamén una referencia principal na súa perspectiva profesional de asesoramento. O seu traballo mostra un anhelo da formación permanente nas necesidades de educación especial dende o comezo da súa experiencia. Como parte da súa perspectiva a ensinanza está vinculada a contextos educativos específicos.
This paper reveals findings from a research project about the biographic construction of school counseling via school counselors’ life stories in early childhood and primary education in Galicia. The aim was to rebuild the evolution of their professional experiences in relation with most relevant institutional events. Historically special education needs has been a main field of intervention in school counseling. Special education needs is also a main reference in their professional perspective about counseling. Their work shows a yearning of permanent training in special education needs since the beginning of their experience. As part of their teaching perspective is linked to the specific educational contexts.