Reino Unido
Research has indicated that most young people spend more time watching screen media than in any other activity apart from sleeping (Strasberg, 2004). In Ireland, a large longitudinal study of children has indicated that over half of nine-year old children are playing videogames daily, while the international adolescence literature indicates that the rate of game play is growing year on year (Gentile, 2008). There is a concern that the effects of videogame playing are larger than the effects observed with television and film viewing (Anderson, Gentile & Buckley, 2007), and that children and young people may be at a greater risk of negative effects as a consequence of exposure to violent videogames. This literature review aims to explore the role and impact of videogames in the lives of young people within a technological society, and how this impact can occur. The exposure of young people to violent videogames may be viewed within the context of risk factors for the development of aggression, and as such an understanding of the research within this area may be paramount to allow a full consideration of levels of �exposure� to such a risk. Variables that may impact on the usage and effects of violent video game use are discussed, such as developmental stages, gender, individual characteristics, culture and game structure and content. Recommendations from key research in relation to monitoring of video game usage are also discussed
La literatura científica mostra que la majoria de la gent jove passa més temps davant d�una pantalla que fent qualsevol altra activitat, excepte dormir (Strasberg, 2004). A Irlanda, un estudi longitudinal amb nens va trobar que més de la meitat dels nens de 9 anys juguen amb videojocs cada dia, i la literatura internacional sobre adolescents indica que la tassa de jugar amb videojocs creix cada any (Gentile, 2008). S�observa la preocupació que els efectes dels videojocs siguin més grans que els efectes que es van observar en el seu moment amb la televisió i les pel·lícules, i que els nens i joves podrien estar exposats a un risc més gran de patir efectes negatius com a conseqüència de l�exposició a videojocs violents. Aquesta revisió de la literatura pretén explorar el rol i impacte de videojocs en la vida dels joves dins una societat tecnològica, i com aquest impacte s�expressa. L�exposició dels nens i adolescents a videojocs violents pot representar un dels factors de risc per al desenvolupament de conductes agressives, i per això la comprensió de la recerca en aquesta àrea és de gran importància per a valorar plenament la relació entre grau d�exposició i risc. Es discuteixen les variables que poden influir en l�ús i efecte dels videojocs violents, com l�estadi evolutiu, el gènere, les característiques individuals, la cultura, el tipus de joc i el contingut.
Es discuteixen també les recomanacions que es poden derivar de la recerca en relació al seguiment de l�ús dels videojocs