B
uscar
R
evistas
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Las relaciones entre curiosidad y metacognición en el ámbito educativo
Autores:
Rafael Ibáñez Hernández, Juan Antonio García Madruga
Localización:
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
,
ISSN-e
1578-4126,
ISSN
0210-3702,
Vol. 35, Nº 1, 2012
,
págs.
49-60
Idioma:
español
DOI
:
10.1174/021037012798977458
Enlaces
Texto completo
Dialnet Métricas
:
1
Cita
Referencias bibliográficas
Alonso Tapia, J., (1992) Motivar en la adolescencia: teoría, evaluación e intervención, , Madrid: Servicio de Publicaciones de la Universidad...
Alonso-Tapia, J., Motivaciones, expectativas y valores-intereses relacionados con el aprendizaje: el cuestionario MEVA (2005) Psicothema,...
Bandura, A., Self-efficacy mechanism in human agency (1982) American Psychologist, 37, pp. 122-147
Bhandari, G., Deaves, R., The Demographics of Overconfidence (2006) Journal of Behavioural Finance, 7 (1), pp. 5-11
Brown, A., Metacognition, executive control, self-regulation and other mysterious mechanisms (1987) Metacognition, motivation and understanding,...
Clayson, D.E., Performance overconfidence: Metacognitive effects or misplaced student expectations? (2005) Journal of Marketing Education,...
Chi, M.T.H., Glaser, R., Rees, E., Expertise en problem solving (1982) Advances in the psychology of human intelligence, 1, pp. 17-76. , R....
Eccles-Parsons, J.S., Adler, T.F., Futterman, R., Goff, S.B., Kaczala, C.M., Meece, J., Midgley, C., Expectancies, values and academic behaviors...
Efklides, A., Interactions of metacognition with motivation and affect in self-regulated learning: the MASRL model (2011) Educational Psychologist,...
Elliot, A.J., Approach and avoidance motivation and achievement goals (1999) Educational Psychologist, 34 (3), pp. 169-189
Everson, H.T., Tobias, S., The ability to estimate knowledge and performance in college: A metacognitive analysis (1998) Instructional Science,...
Flavell, J.H., Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry (1979) American Psychologist, 34, pp....
Hidi, S., Berndorff, D., Ainley, M., Children's argument writing, interest and self-efficacy: An intervention study (2002) Learning and...
Ibáñez, R., (2007) Curiosidad, la motivación cognitiva, , Tesis doctoral no publicada
Jones, R.S., Curiosity and knowledge (1979) Psychological Reports, 45 (2), pp. 639-642
Koriat, A., Sheffer, L., Ma'ayan, H., Comparing objective and subjective learning curves: judgments of learning exhibit increased underconfidence...
Kruger, J., Dunning, D., Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing oné s own incompetence lead to inflated self-assessments...
Lichtenstein, S., Fischhoff, B., Do those who know more also know more about how much they know? (1977) Organizational Behaviour and Human...
Litman, J.A., Interest and deprivation factors of epistemic curiosity (2008) Personality and Individual Differences, 44 (7), pp. 1585-1595
Litman, J.A., Hutchins, T.L., Russon, R.K., Epistemic curiosity, feeling-of-knowing, and exploratory behaviour (2005) Cognition & Emotion,...
Loewenstein, G., The psychology of curiosity: A review and reinterpretation (1994) Psychological Bulletin, 116 (1), pp. 75-98
Loewenstein, G., Adler, D., Behrens, D., Gillis, J., (1992) Why Pandora opened the box: Curiosity as a desire for missing information, , Manuscrito...
Lüders, E., Caharupat, N., Deaves, R., Knowledge vs. knowledge perception: Implications for financial professionals (2005) Journal of Personal...
Martí, E., Metacognición, desarrollo y aprendizaje: Dossier documental (1995) Infancia y Aprendizaje, 72, pp. 115-126
Moreland, R., Miller, J., Laucka, F., Academic achievement and self-evaluations of academic performance (1981) Journal of Educational Psychology,...
Ruiz, M., (2004) Las caras de la memoria, , Madrid: Pearson Educación
Son, N.K., Kornell, N., The virtues of ignorance (2010) Behavioural Processes, 83, pp. 207-212
Ugartetxea, J., Motivación y metacognición, más que una relación (2001) RELIEVE, 7 (2). , www.uv.es/RELIEVE/v7n2/RELIEVEv7n2_1.htm, Consultado...
Opciones
Mi Psyke
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar