Levy, E. (2010). Reportaje a Peter Sloterdijk. Una filosofía contra el rencor. Revista Ñ, Clarín. Obtenido el 3 de Junio de 2010 de: http://www.clarin.com/suplementos/cultura/2003/06/28/u-00211.htm.
Limón, M., y Carretero, M. (1997). Las ideas previas de los alumnos ¿Qué aporta este enfoque a la enseñanza de las ciencias? En M. Carretero...
Marsh, J. (1999). Batman and Batwoman go to school: popular culture in the literacy curriculum. International Journal of Early Years Education,...
Nakache, D. (2007). La tele -entre la familia y la escuela- En D. Aisenson, A. Castorina, N. Elichiry, A. Lenzi y S. Schlemenson (Comps) Aprendizajes,...
Noblit, G. and Hare, R. (1988) Meta-ethnography: synthesizing qualitative studies. Newbury Park: Sage.
Paradise, R. (1990). Pasos hacia la comunicación intercultural: las adaptaciones de niños mazahuas y sus maestros en la práctica dentro del...
Philips, S. (1972). Participant structures and communicative competence: Warm Springs children in community and classroom. En C. Cazden(Comp.)...
Philips, S. (1982). The invisible cultura. Communication in classroom and community on the Warm Springs Indian Reservation. Nueva York: Longman.
Popay, J. (2006) Moving beyond effectiveness in evidence synthesis. Methodological issues in the synthesis of diverse sources of evidence,...
Prado, M., Canigia, M., y Gunset V. (2009, julio 1-3). Los otros y nosotros en la autorización de la palabra: desarrollo de competencias comunicativas...
Rockwell, E. (1992). Tales from Xaltipan: Documenting Orality and Literacy in Rural Mexico En Cultural Dynamics. Leiden, Países Bajos: E....
Sagastizabal, M. A. (2000). La escuela toba de Rosario. Reuniendo datos para el diagnóstico. En Diversidad cultural y fracaso escolar. Educación...
Thomson, P. (2002). Schooling the rustbelt kids. Making the difference in changing times. Sydney: Allen & Unwin (UK: Trentham Books).
Thomson, P., & Hall, Ch. (2008). 'Opportunities missed and/or thwarted? 'Funds of knowledge' meet the English national curriculum'....
Wells, G. (1986). La experiencia del lenguaje de niños de cinco años en la casa y en la escuela. En La construcción social de la alfabetización...
Zipin, L. (2009). Dark funds of knowledge, deep funds of pedagogy: exploring boundaries between lifeworlds and schools. Discourse: Studies...