With or without you: does partner satisfaction and partner-directed violence influence the presence of a partner on women’s Facebook cover profile photographs?
Pavol Prokop, Natália Morvayová, Peter Fedor
págs. 307-312
La escala Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) como predictora del TDAH: comportamiento de las subescalas SDQ respecto a las dimensiones "Hiperactividad/Impulsividad" e "Inatención" en una muestra clínica
Javier Fenollar Cortés, Agustín Calvo Fernández, Julia García Sevilla, Tomás J. Cantó Díez
págs. 313-319
An explanatory model of underwater adaptation
Joaquín Colodro Plaza, Enrique Javier Garcés de Los Fayos Ruiz, Juan José López García, Lucía Colodro
págs. 320-331
Las preferencias participativas del profesorado de educación física en su actividad profesional
María Isabel Barriopedro Moro, Luis Miguel Ruiz Pérez, Miguel Ángel Gómez Ruano, Isabel Rico
págs. 332-340
Tamara Otzen Hernández, Héctor Betancourt, María Elena González Plitt, Diana Martella
págs. 341-348
Beliefs about obesity and their relationship with dietary restraint and body image perception
Alejandro Magallares Sanjuán, Rocío Carbonero-Carreño, Inmaculada Ruiz Prieto, Ignacio Jáuregui Lobera
págs. 349-354
Laura Rubio Rubio, Cristina Dumitrache, Eulogio Cordón Pozo, Ramona Rubio Herrera
págs. 355-365
María Ángeles Bravo Álvarez, María Frontera Sancho
págs. 366-373
Miguel Jesús Bascón Díaz, Virginia Vargas Girón
págs. 374-382
Jaime Alfaro Inzunza, Javier Guzmán, David Sirlopú, Catalina García Gómez, Fernando Reyes, Lorraine Gaudlitz Ruiz
págs. 383-392
Implicaciones de la edad y el país de pertenencia en la relación entre apoyo emocional percibido y depresión: un estudio transcultural
Antonio Riquelme Marín, Marta Martín Carbonell, Juan Manuel Ortigosa Quiles, Rosa Martha Meda Lara, Raquel Pérez Díaz, Ana Isabel López Navas
págs. 393-404
Evaluación diagnóstica de la Dismorfia Muscular: una revisión sistemática
Camilo López Cuautle, Rosalía Vázquez Arévalo, Juan Manuel Mancilla Díaz
págs. 405-416
José Miguel Antón San Martín, José David Seguí, Laura Antón, Ana Barrera Palacios
págs. 417-423
Multicomponent cognitive-behavioral therapy for intermittent explosive disorder by videoconferencing: a case study
Jorge Javier Osma López, Elena Crespo Delgado, Cristian Castellano
págs. 424-432
Cognitive-behavioral group therapy for girl victims of sexual violence in Brazil: are there differences in effectiveness when applied by different groups of psychologists?
Luisa Fernanda Habigzang, Clarissa Pinto Pizarro de Freitas, Jean Von Hohendorff, Silvia Helena Koller
págs. 433-440
The role of psychological inflexibility in Beck’s cognitive model of depression
Francisco J. Ruiz, Paula Odriozola González
págs. 441-447
A review of the dissociative disorders: from multiple personality disorder to the posttraumatic stress
Modesto Jesús Romero López
págs. 448-456
Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students
Jesús de la Fuente Arias, José Manuel Martínez Vicente, José L. Salmerón, Manuel Mariano Vera Martínez, María Cardelle Elawar
págs. 457-465
Motivación de logro y lenguaje escrito en adolescentes españoles
María José González Valenzuela, Isaías Martín Ruiz
págs. 466-473
Metacognition and executive functioning in Elementary School
Trinidad García Fernández, Celestino Rodríguez Pérez, Paloma González Castro, David Álvarez García, Julio Antonio González-Pienda García
págs. 474-483
Aprendizaje de las competencias de investigación en el Grado de Medicina: análisis y evaluación de las calificaciones de los estudiantes en el Trabajo de Final de Grado
Luis González de Paz, Marta Elorduy Vaquero, Montserrat Virumbrales, Jordi Real Gatius, Xisca Sureda, Alicia Borrás, José María Martínez Sánchez
págs. 484-491
The emergence and evolution of optimistic expectations in schoolchildren
Carolina Falcón Linares, Santos Orejudo Hernández, Teresa Fernández Torrado, Francisco Javier Zarza Alzugaray
págs. 492-500
A Multidimensional Approach to Social Support: the Questionnaire on the Frequency of and Satisfaction with Social Support (QFSSS)
Miguel Ángel García Martín, María Isabel Hombrados Mendieta, Luis Gómez Jacinto
págs. 501-515
Towards a psychosocial and cultural definition of Mexican homeless girls: a qualitative approach
Susana Castaños Cervantes, Juan José Sánchez Sosa
págs. 516-527
Umran Akin, Ahmet Akin
págs. 528-534
La perspectiva de la minoría: estereotipos y emociones entre grupos inmigrantes
Isabel Cuadrado Gordillo, Lucía López Rodríguez, Marisol Navajas
págs. 535-544
Desarrollo y validación de la Escala de Expectativas de Futuro en la Adolescencia (EEFA)
Yolanda Sánchez Sandoval, Laura Verdugo Ramírez
págs. 545-554
Mercedes López Sáez, David Lois García, José Francisco Morales
págs. 555-564
Individual and group antecedents of satisfaction: one lab- multilevel study
Isabel María Martínez Martínez, Eva Cifre Gallego
págs. 565-570
Adaptation of an entrepreneurial motivation scale into Spanish
Joan Boada i Grau, José Carlos Sánchez García, Eric Viardot, María Boada Cuerva, Andreu Vigil i Colet
págs. 571-577