Alfons Icart Pujol, Jordi Freixas
Los autores exponen un modelo terapéutico para tratar a aquellos adolescentes que dicen «no me pasa nada». No quieren ser ayudados a pesar de tener graves problemas de personalidad y comportamiento. Antes de ayudar al adolescente es necesario resolver su problema de indiferenciación self-objeto, su dependencia con respecto a los padres para que pueda desarrollar una mínima identidad yoica que le permita pensar y ver por sí mismo como adolescente. Este trabajo terapéutico debe realizarse con la familia. El programa terapéutico consta de dos tratamientos: la terapia individual para el adolescente y una intervención sobre las funciones parentales para solucionar las distorsiones patológicas que no dejandesarrollar una estructura mental adolescente. Es posible llevarlo a cabo aunque los padres estén separados.
Els autors exposen un model terapèutic per tractar els adolescents que diuen «no em passa res». No volen ser ajudats malgrat que tenen greus problemes de personalitat i comportament. Abans d’ajudar l’adolescent cal resoldre el seu problema d’indiferenciació self-objecte, la seva dependència dels pares perquè pugui desenvolupar una mínima identitat joica que li permeti pensar i veure per sí mateix com a adolescent. El programa terapèutic consta de dos tractaments: la teràpia individual per a l’adolescent i una intervenció sobre les funcions parentals per resoldre les distorsions patològiques que no deixen desenvolupar una estructura mental adolescent. És possible fer-lo encara que els pares estiguin separats.
The authors set out a therapeutic model for treating adolescents who say «nothing's wrong with me». They do not want to be helped even though they have serious personality and behavior problems. Before helping the adolescent, it is necessary to solve his problem of a lack of self-object distinction, and his dependence on parents, so that he can develop a minimal playful identity that would allow him to both think of and see himself as a teenager. The therapeutic program consists of two treatments: individual therapy for the adolescent and a session on parental functions. These are intended to resolve pathological distortions that prevent the development of an adolescent mental structure. It is possible to do this even if the parents are separated.