Mª Carmen Rodriguez Jordana
La intención de este escrito es compartir el conocimiento sobre los niños y las niñas con trastorno generalizado del desarrollo. Es un documento abierto al debate de las personas implicadas en la educación de estos alumnos y alumnas.
El texto se ha estructurado teniendo en cuenta las capacidades de autonomia personal, motriz, social, cognitiva, de comunicación y de lenguaje. En cada una de ellas se ha añadido una pauta de observación específica, que oriente la descripción y evaluación inicial. Finalmente, se comenta el estilo de aprendizaje.
La intenció d'aquest escrit és compartir el coneixement sobre els nens i les nenes amb trastorn generalitzat de el desenvolupament. És un document obert al debat de les persones implicades en l'educació d'aquests alumnes.El text s'ha estructurat tenint en compte les capacitats d'autonomia personal, motriu, social, cognitiva, de comunicació i de llenguatge. En cadascuna d'elles s'ha afegit una pauta d'observació específica, que orienti la descripció i avaluació inicial. Finalment, es comenta l'estil d'aprenentatge.
The present text has been done with the aim of sharing knowledge about kids with autistic spectrum disorder. It is a document open to the commentaries and contributions to all those who care on the education of this kind of pupils.
The text has been structured taking in consideration the following capacities: personal and socail autonomy, movement capacities, knowledge capacities, and language and communication autonomies. In each of them, with the goal of guiding the first description and evaluation. A specific observation line has been introduced. Finally, there are some commentaries about the way that these pupils learn.