En el ámbito educativo hay cierto consenso en considerar que en los últimos años en la escuela se ha producido un aumento de los conflictos que ponen en cuestión la convivencia y la autoridad del maestro, y que este hecho está, en parte, relacionado con la presencia cada vez más numerosa de alumnos que presentan trastornos en su conducta. En este artículo se intenta reflexionar sobre algunas cuestiones que nos pueden ayudar a entender este fenómeno.
El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya decidió crear hace 2 años unos Servicios Educativos Específicos para alumnos con Trastornos del Desarrollo y la Conducta (SEETDIC) como un instrumento que pudiera ayudar a los Servicios Educativos de Zona (especialmente a los EAP) y a los docentes de las escuelas en su trabajo con estos alumnos y los conflictos que comportan. Explicaremos las características de estos servicios y sus funciones.
También se hacen algunas reflexiones a partir de l’experiencia de trabajo conjunto con los EAP: sobre la tipología y contenido de las demandas, sobre el asesoramiento y sus contradicciones, estrategias...
En l'àmbit educatiu hi ha un cert consens a considerar que en els últims anys a l'escola s'ha produït un augment dels conflictes que posen en qüestió la convivència i l'autoritat de l'mestre, i que aquest fet està, en part, relacionat amb la presència cada vegada més nombrosa d'alumnes que presenten trastorns en la seva conducta. En aquest article s'intenta reflexionar sobre algunes qüestions que ens poden ajudar a entendre aquest fenomen.El Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya va decidir crear fa 2 anys uns Serveis Educatius Específics per a alumnes amb Trastorns de al Desenvolupament i la Conducta (SEETDIC) com un instrument que pogués ajudar els Serveis Educatius de Zona (especialment als EAP) i als docents de les escoles, en el seu treball amb aquests alumnes i els conflictes que comporten. Explicarem les característiques d'aquests serveis i les seves funcions.També es fan algunes reflexions a partir de l'experiència de treball conjunt amb els EAP: sobre la tipologia i contingut de les demandes, sobre l'assessorament i les seves contradiccions, estratègies ...
Over the last few years an increase of conflictive behavoir has been apparent in the area of education which put in question the relationship between pupils and teacher and the teacher authority of the teacher themselves. It is thought that this fact is due to increasing number of pupils who suffered behavoir disorders. This article intends to reflect on certain questions that could help us to understand this phenomena.
Two years ago the Education Department of Generalitat of Catalunya decided to create a special aid group (SEETDIC) for pupils with development and behavoir disorders. This group offers support to the Educational Services of each district, specially EAP (Psicopedagogical Teams), and teachers in the schools who deal whith this afford mentioned pupils and the conflicts that arise in the class. The caractheristics of the services and funtions of SEETDIC will be explained in the following text.
This article also reflects on the working experience of SEETDIC and EAPs concerning: the type and contents of the requests made by the schools, the assesment and findings, strategies used...