Jordi Collell i Caralt, Carme Escudé i Miquel, Eva Cantó Hurtado, Juan José Escobar Ballesteros
El cuestionario CESC (Conducta y Experiencias Sociales en Clase) ha mostrado ser un instrumento válido y muy útil para detectar y prevenir las situaciones de maltrato entre iguales. En este artículo se hace referencia a la aplicación de una versión informatizada del CESC elaborada por la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears, con la autorización de los autores. El cuestionario se utiliza como parte importante de un programa de convivencia incluido en el Plan de Acción Tutorial del IES S'Arenal de Llucmajor, Mallorca.
El qüestionari CESC (Conducta i Experiències Socials a Classe) ha mostrat ser un instrument vàlid i molt útil per detectar i prevenir les situacions de maltractament entre iguals. En aquest article es fa referència a l'aplicació d'una versió informatitzada del CESC elaborada per la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears, amb l'autorització dels autors. El qüestionari s'utilitza com a part important d'un programa de convivència inclòs en el Pla d'Acció Tutorial de l'IES S'Arenal de Llucmajor, Mallorca.
The CESC (Behavior and Social Experiences in Class) has proven to be a valid and useful instrument to detect and prevent bullying situations. This paper refers to the implementation of a computerized version of CESC developed by the Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears, with permission of the authors. The questionnaire is used as an essential part of prevention program and improvement of the classroom climate, included in the Tutorial Action Plan of IES S'Arenal, Llucmajor, Mallorca.