Clara Expósito del Viejo, Roser Soriano Garbín, Mª del Mar Mollet Jódar
El curso pasado fue el primero en el que se contempló la reserva de 2 plazas para el alumnado con discapacidad y/o con necesidades educativas especiales (NEE) en los Programas de Cualificación Profesional Inicial (PCPI) y los Ciclos Formativos de Grado Medio (CFGM) de titularidad pública. La continuidad formativa de los alumnos con NEE susceptibles de ocupar estas plazas en el circuito ordinario, supuso qu el Consorci d'Educació de Barcelona creara en el CEE La Ginesta, un equipo de seguimiento de este alumnado con el objetivo de aumentar sus posibilidades de éxito en esta nueva etapa. Así pues, en junio de 2010 nace el Equip de Seguiment a l'Alumnat de l'Ensenyament Postobligatori (ESAP).
El artículo describe el ESAP y sus funciones, e incluye una reflexión sobre la situación actual a partir del análisis de la oferta educativa en la ciudad de Barcelona.
El curs passat va ser el primer en què es va contemplar la reserva de 2 places per a l'alumnat amb discapacitat i / o amb necessitats educatives especials (NEE) en els Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) i els Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM ) de titularitat pública. La continuïtat formativa dels alumnes amb NEE susceptibles d'ocupar aquestes places al circuit ordinari, va suposar qu el Consorci d'Educació de Barcelona creés al CEE La Ginesta, un equip de seguiment d'aquest alumnat amb l'objectiu d'augmentar les seves possibilitats d'èxit en aquesta nova etapa. Així doncs, al juny de 2010 neix l'Equip de Seguiment a l'Alumnat de l'Ensenyament Postobligatori (ESAP). El article descriu l'ESAP i les seves funcions, i inclou una reflexió sobre la situació actual a partir de l'anàlisi de l'oferta educativa a la ciutat de Barcelona.
The past year was the first that we included the reservation of who seats for students with disabilities and/or special educational needs (SEN), in the Programme for Initial Professional Qualification (PQPI) and Intermediate Cycles of Vocational Training (CFGM) of public ownership. The continuous training of students with SEN likely to fill those places in the regular circuit, led the Barcelone Education Consortium to create the Center for Special Education La Ginesta, a monitoring team of this kind of students with the goalof ensuring their ability to successfully overcome this new step. Thus, in june 2010 was created the Student Monitoring Team in the Post-Compulsory Secondary Education (ESAP).
The article describes the ESAP and its functions. It also includes a reflection on the current situation from the analysis of Barcelona's educational offerings.