Gerona, España
La competència digital docent (CDD) és, en aquests moments, una de les competències més demandades en els perfils docents als nostres centres educatius. Per arribar a desenvolupar-la cal que els recursos tecnològics digitals siguin adoptats pels docents i pels centres educatius. D’aquesta manera es podrà ajudar als alumnes a assolir les competències bàsiques que es consideren necessàries per créixer en el context que viuen. Aquest article té com a principal objectiu conèixer la implicació que té la CDD en el procés d’adopció dels recursos tecnològics digitals als centres educatius. Sorgeix de la recerca portada a terme a la Tesi Doctoral: “L’adopció dels recursos tecnològics digitals en Educació: factors facilitadors i factors limitadors”. Les dades s’han obtingut mitjançant un procés metodològic qualitatiu-quantitatiu-qualitatiu que ha comportat la realització de dos focus groups amb experts en tecnologies i educació i d’un qüestionari Likert respost per una mostra de 455 docents de Catalunya. Una de les conclusions de l’estudi ha sigut situar la CDD entre els factors facilitadors, identificant-la com un dels elements clau a l’hora d’adoptar recursos tecnològics digitals als centres educatius.
Teachers’ digital competence (TDC) is currently one of the most highly valued competences for teachers. To develop this competence, however, teachers and schools need to adopt digital technological resources. This will make it possible for them to help students to acquire the basic skills that are considered necessary if they are to effectively participate in contemporary society. The main objective of this article is to acquire deeper knowledge of the role of TDC in the process of adopting digital technological resources in educational schools. The findings from this article come from the research carried out in the context of the doctoral theses: “The adoption of digital tech-nological resources in Education: facilitating factors and limiting factors”. The methodology used follows a qualitative-quantitative-quality process, featuring two focus groups of experts in technology and education and a Likert questionnaire answered by a sample of 455 teachers in Catalonia. One of the conclusions of the research has been to place DTC among the facilitating factors of technology adoption, as it seems to be one of the key ele-ments that allow schools to adopt these resources.