The goal of this study was to investigate the impact of using metacognitive awareness instruction (MAI) on EFL learners’ writing skill. To follow this goal, a research questions were designed and proposed. The questions sought to explore the impact of using metacognitive awareness instruction on the writing performance of the learners. To achieve this goal, two groups of high school EFL learners established the participants of the study. To collect the data of the study, three instruments were used: a test of homogenization, pre and post writing tests and finally intrinsic motivation questionnaire developed and examined by (Renee Payne, 2007). The achievements of the study indicated the positive impact of using MAI on the writing improvement of the learners.
El objetivo de este estudio fue investigar el impacto del uso de la instrucción de conciencia metacognitiva (MAI) en la habilidad de escritura de los estudiantes de EFL. Para seguir este objetivo, se diseñaron y propusieron preguntas de investigación. Las preguntas buscaban explorar el impacto del uso de la instrucción de conciencia metacognitiva en el rendimiento de escritura de los alumnos. Para lograr este objetivo, dos grupos de estudiantes de EFL de secundaria establecieron a los participantes del estudio. Para recopilar los datos del estudio, se utilizaron tres instrumentos: una prueba de homogeneización, pruebas previas y posteriores a la escritura y finalmente un cuestionario de motivación intrínseca desarrollado y examinado por (Renee Payne, 2007). Los logros del estudio indicaron el impacto positivo del uso de MAI en la mejora de la escritura de los alumnos.