A Coruña, España
Este estudio intenta explicar las relaciones e influencia de los enfoques y autoeficacia en el rendimiento académico de una muestra de 1505 alumnos de bachillerato de Galicia. Una vez realizados los correspondientes análisis de regresión lineal múltiple, los resulados obtenidos muestran que los enfoques de orientación al significado (EOR-SG) y la autoeficacia académica mantienen una capacidad predictiva positiva sobre el buen rendimiento académico, mientras que los enfoques de orientación superficial (EOR-SP) y la Autoeficacia general tienden a incidir de forma negativa en el rendimiento del alumnado.
This study analyzes the relationship and influence of different approaches and self-efficacy in academic performance taking into account 1505 High School students all over Galicia. Once analized the pertinent multiple linear regression tests, the results obtained show that the meaning orientation approaches (EOR-SG) and academic self-efficacy maintain a positive predictive capacity on academic achievement, while surface orientation approaches (EOR-SP) and general selfefficacy have a tendency to a negative impact on students' performance. For this reason, it is proposed that teachers follow their impact on teaching tasks with direct implications on meaningful-oriented learning approaches.