B
uscar
R
evistas
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
La interpretación de los adolescentes sordos y oyentes de un documental audiovisual
:
importancia del subtitulado
Autores:
Cristina Cambra i Vergés, Nuria Silvestre Benach, Aurora Leal García
Localización:
Revista de logopedia, foniatría y audiología
,
ISSN
0214-4603,
Vol. 33, Nº. 3, 2013
,
págs.
99-108
Idioma:
español
DOI
:
10.1016/j.rlfa.2012.12.003
Texto completo no disponible
(Saber más ...)
Dialnet Métricas
:
3
Citas
Referencias bibliográficas
Akamatsu C.T. Summarizing stories: The role of instruction in text structure in learning to write. American Annals of the Deaf 1988, 133(4):294-302.
Antia S.D., Reed S., Kreimeyer K.H. Written language of deaf and hard-of hearing students in public schools. Journal of Deaf Studies and Deaf...
Arfé B., Perondi I. Deaf and hearing students' referential strategies in writing what referential cohesion tells us about deaf students'...
Arfé B., Boscolo P. Causal coherence in deaf and hearing students' written narratives. Discourse Processes 2006, 42:271-300.
Boatner E.B. Captioned films for the deaf. American Annals of the Deaf 1981, 126(5):520-525.
Breu R. El documental com a eina educativa (on line). 2009 [consultado 4 Oct 2011]. Disponible en:. http://www.cac.cat/.
Cambra C., Silvestre N., Leal A. Función de la subtitulación y la interpretación de la imagen en la comprensión de los mensajes televisivos:...
Canals R. Proves psicopedagògiques d'aprenentatges instrumentals 1989, Onda, Barcelona.
Donin J., Doehring D.G., Browns F. Text comprehension and reading achievement in orally educated hearing-impaired children. Discourse Processes...
Garrison W., Long G., Dowaliby F. Working memory capacity and comprehension processes in deaf readers. Journal of Deaf Studies and Deaf Education...
Gormley K.A. The importance of familiarity in hearing-impaired readers'comprehension of text. The Volta Review 1982, 84:71-79.
Griffith P.L., Ripich D.N. Story structure recall in hearing-impaired, learning-disabled and no disabled children. American Annals of the...
Griffith P.L., Ripich D.N., Dastoli L. Narrative abilities in hearing-impaired children. Proposition and cohesion. American Annals of the...
Lemite H., Kimberly A. The linguistic components of text memory and inference ability in skilled readers who are deaf. Dissertation Abstracts...
Lewis M.S.J., Jackson D.W. Television literacy: Comprehension of program content using closed captions for the deaf. Journal of Deaf Studies...
Luckner J.L., Handley C.M. A summary of the reading comprehension research undertaken with students who are deaf or hard of hearing. American...
Nugent G.C. Deaf Students' learning from captioned instruction: The relationship between the visual and caption display. Journal of Special...
Norwood M.J. Captioned films for the deaf. Exceptional Children 1976, 43(3):164-166.
Power D., Leigh G. Principles and practices of literacy development for deaf learners: A historical overview. Journal of Deaf Studies and...
Ramspott A. La comprensión y producción de cuentos en niños y adolescentes sordos [tesis doctoral] 1991, Universitat Autònoma de Barcelona,...
Ramspott A. Comprensión y producción de textos narrativos. Signos 1992, 5-6:98-106.
Schirmer B.R. Using research to improve literacy practice and practice to improve literacy research. Journal of Deaf Studies and Deaf Education...
Opciones
Mi Psyke
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar