As new “technologies of tools” emerge for the delivery of instruction, it is of critical importance that we apply “technologies of process,” derived from the basic and applied learning sciences, to the design and development of instruction (Layng & Twyman, 2013). Those who would design effective instruction must master a range of skills, competencies and objectives that have been derived from over forty years of research and application. Mastery is not easy and requires significant training. This article describes in detail these requirements. They are divided into six separate domains:
analysis, design, media selection, testing (formative evaluation), system management, and research evaluation. The requirements listed here provide a guide for anyone looking to become an effective instructional designer capable of making use of current and emerging software and hardware technologies
Conforme emergen nuevas “tecnologías de las herramientas” para llevar a cabo instrucción, es de importancia crítica que apliquemos “la tecnología del proceso”, derivada de la ciencia del aprendizaje tanto básica como aplicada, para el diseño y desarrollo de la instrucción (Layng & Twyman, 2013). Aquellos que quieran diseñar instrucción efectiva deben dominar un rango de habilidades, competencias y objetivos que se han generado después de cuarenta años de investigación y aplicación. El dominio no es fácil y requiere entrenamiento significativo. Este artículo describe en detalle estos requisitos. Se dividen en seis dominios separados: análisis, diseño, selección de medios, pruebas (evaluación formativa), manejo de sistemas y evaluación de la investigación. Los requisitos enlistados proveen una guía para cualquiera que busque convertirse en un diseñador instruccional efectivo y capaz de hacer uso de tecnologías de software y hardware que están emergiendo actualmente.