Antoni Miralpeix Bosch
Els telèfons mòbils i tauletes de darrera generació estan revolucionant la manera com es comunica la gent arreu del món, com s�accedeix a la informació, i conseqüentment, com es genera nou coneixement. Pel fet de tractar-se d�un fenomen emergent, caldrà veure la seva implementació i les possibilitats que ofereix en el món educatiu en general i en el món universitari referit a l�àmbit musical en particular. Per aquest motiu, el present article fa un estudi prospectiu d�aquestes possibilitats, basat en l�anàlisi documental i l�experiència en l�ús i centrat en els recursos i aplicacions que ofereixen l�iPad i l�iPhone a l�educació musical superior, com a paradigmes dels dispositius mòbils actuals
Next generation mobile phones and tablets are revolutionizing the way people communicate around the world, how information is accessed and, consequently, how new knowledge is produced. Due to the fact that it is an emerging phenomenon, there are still doubts about how they can be implemented and about their possibilities in relation to the educational arena in general and to higher education and music in particular. Therefore, this article presents a prospective study on these possibilities, based on a documental analysis and experience on their use and focusing on resources and applications that iPhone and iPad offer to music in Higher Education, perceived as paradigms of current mobile devices