Anna Pagès Santacana
La Pedagogia tan sols pot relacionar-se amb l�objecte tecnològic i �habitar� la tecnologia modificant alguns dels seus supòsits teoricopràctics inspirats per l�objectiu de la �prescripció�. La perspectiva de la Filosofia de l�Educació implica, epistemològicament, posar entre parèntesis la qüestió de �l�haver de fer�, per introduir la pregunta sobre �què és millor�. Des de la perspectiva filosòfica i partint de la metàfora del relat d�Asimov, Jo Robot, en aquest article definim una visió del món tecnològic des de l�excepció que impugna les normes generals estandarditzades, per inserir-hi la funció del lideratge educatiu com una pràctica que impedeix tota anticipació controlada i controlable.
In this article, we aim to analyze, from a philosophical point of view, certain issues on the relation between Pedagogy and Technology, inspired by Asimov�s tale �I, Robot�. A Philosophy of Education perspective implies putting the question on �what is better� rather than �what to do�. In this context, we show the importance of technology as a world-to-live, and therefore the role of educational leadership as a rationale of exception in an instrumental rationality practice based upon standard and the application of general rules. In this sense, pedagogical knowledge should go further and leave behind a certain way to adopt general rules, in order to respond to the demands of the new context avoiding to become a totalitarian action