Els nombrosos estudis realitzats al voltant de l’associació entre la satisfacció laboral i el rendiment en el treball han contribuït al fet que els dos constructes esdevinguen, en l’actualitat, elements centrals en l’anàlisi de la conducta organitzacional. A partir de les dades obtingudes d’una mostra del professorat de centres no universitaris de la Comunitat Valenciana, ens hem proposat de contribuir a la comprensió de la relació entre aquestes dues variables.
Els nostres resultats mostren, d’una banda, que la satisfacció amb el treball i el rendiment estan significativament relacionats. D’altra banda, l’estimació en l’ordre de la relació és de reciprocitat. És a dir, la satisfacció pot afavorir l’augment del rendiment acadèmic i, alhora, la percepció d’uns bons resultats pot generar un millor grau de satisfacció en el professorat.
Several studies about relationships between job satisfaction and performance have contributed to make these constructs main elements when analizing organizational behavior. Starting from a non-university teachers sample from the Valencian Community, we have proposed ourselves to contribute to the understanding of this association. Results point out a significative relationship between job satisfaction and performance. Furthermore this relation appears to be reciprocal, thus satisfaction may increase academical performance and, at the same time, perceptions about positive results may improve teachers satisfaction.