Marc Antoni Adell Cueva, Yolanda Estreder Ortí
Les intervencions mediadores són un tema de molta actualitat, en els diferents camps de la Psicologia i la mediació escolar, específi cament, ha assolit una considerable importància, arran de l’alarma social que suposen els successius episodis de violència detectats als nostres centres educatius.
Al respecte, la intervenció en la resolució de confl ictes escolars ha anat desplaçant l’accent, des de la resolució pròpiament i exclusivament, de cada situació problemàtica, cap a la seua gestió positiva, esdevenint un procés educatiu –en sí mateix–, per consolidar –entre adolescents i joves– la seua personalitat en evolució i creixement i per madurar com a persones. A més, la mediació en l’àmbit escolar està esdevenint una magnífi ca oportunitat per a tota la comunitat educativa, ja que afavoreix les relacions interpersonals i la convivència entre tots els seus membres, en la línia del desenvolupament positiu dels nostres infants i adolescents.
The mediator interventions are a topical subject in the different fi elds of the Psychology and the school mediation, specifi cally, has attained a considerable importance, as a result of the social alarm that the successive episodes of violence detected suppose in our educational centers. About this, the intervention in the resolution of school confl icts has kept on moving the accent, from the resolution purely and exclusively, of each problematic situation, towards the positive management, becoming an educational process –in itself–, to consolidate –between teenagers and youngsters– their personality in evolution and growth and to mature as persons. Moreover, the mediation in the school area is becoming a magnifi cent opportunity for all the educational community, since it favors the interpersonal relationships and the communal life among all its members, in the line of the positive development of our children and teenagers.