Francisco Sacristán Romero
Aquest treball es planteja per conèixer més de primera mà la comprensió i assimilació de textos escrits, en alumnes de l’actual ensenyament secundari.
La mostra emprada va ser de 28 alumnes entre 14 i 20 anys, de 3r d’ESO i COU majoritàriament, de l’Institut d’Ensenyament Secundari «Alameda de Osuna» de Madrid. Els resultats obtinguts en aquest estudi indiquen que, en els lectors de menor edat els processos de lectura són més simples i en alguns casos incomplets, mentre que els lectors de major edat fan una lectura que implica processos cognitius més complexos, adequats i profunds.
The aim of this article is to know more about the comprehension and assimilation of texts written, in pupils of the current secondary school. The sample was 28 pupils among 14 and 20 years, of 3rd of ESO and COU mostly, of the High School «Alameda de Osuna» of Madrid. The results obtained in this study indicate that, in the readers of minor age the processes of reading are simpler and in some cases incomplete, while the readers of senior age make a reading that implies more complex, suitable and deep cognitive processes.