B
uscar
R
evistas
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Comparación entre dos modelos de educación bilingüe
Autores:
Edith Mägiste
Localización:
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
,
ISSN-e
1578-4126,
ISSN
0210-3702,
Nº 33, 1986
(Ejemplar dedicado a: La segunda lengua en la escuela: investigación y práctica de los programas bilingües),
págs.
63-75
Idioma:
español
DOI
:
10.1080/02103702.1986.10822105
Enlaces
Texto completo (
pdf
)
Referencias bibliográficas
Chomsky, N.: Review of B. F. Skinner's «Verbal Behavior». Language, 1959, 35, 26–58. [Crossref], [Web of Science ®], [Google Scholar]
Cummins, J.: The cross-lingual dimensions of language proficiency: Implications for bilingual education and the optimal age issue. Tesol Quarterly,...
Donoghue, M. R.: A rationale for FLES. French Review, 1965, 38, 523–29. [Google Scholar]
Ekstrand, L. H.: Migrant adaptation: A cross-cultural problem. En Teaching the children of immigrants. Freudenstein, R (ed.). Didier: Bruxelles,...
Ervin, S. M.: Learning and recall in bilinguals. American Journal of Psychology, 1961, 74, 446–451. [Google Scholar]
Fathman, A.: The relationship between age and second language productive ability. Language Learning, 1975, 25, 245–266. [Crossref], [Web of...
Haugen, E.: Norm and deviation in bilingual communities. En Bilingualism: Psychological, social and educational implications. Hornby, P. A...
Mägiste, E.: The competing language systems of the multilingual: a developmental study of decoding and encoding processes. Journal of Verbal...
Mägiste, E.: Recall of concrete and abstract sentences in bilinguals. Scandinavian Journal of Psychology, 1979b, 20, 179–85. [Crossref], [Google...
Mägiste, E.: Memory for numbers in monolinguals and bilinguals. Acta Psychologica, 1980, 46, 63–68. [Google Scholar]
Mägiste, E.: Automaticity and interference in bilinguals. Psychological Research, 1982, 44, 29–43. [Google Scholar]
Mägiste, E.: Stroop tasks and dichotic translation: The development of interference patterns in bilinguals. Journal of Experimental Psychology:...
Oyama, S.: The sensitive period and comprehension of Speech. Working Papers on Bilingualism, 1978, 16, 1–17. [Google Scholar]
Patkowski, M. S.: The sensitive period for the acquisition of syntax in a second language. Language Learning, 1980, 30, 449–72. [Crossref],...
Schmidt-Schönbien, G.: Evaluation of the teaching of English to German children of pre-school age. English Language Teaching Journal, 1980,...
Scovel, T.: The recognition of foreign accents in English and its implications for psycholinguistic theories of language acquisition. Communicación...
Smolicz, J. J.: Modification and maintenance: Language among school-children of Italian background in South Australian. Journal of Multilingual...
Opciones
Mi Psyke
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Facebook
Twitter
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar