The following qualitative research study explores the assessment a sample of students at the University Ramon Llull made of the CosArt psychophysical method as a way to improve voice projection. The research methods used in the study were based upon fi eld notes and a questionnaire. The conclusions drawn from the study show Cos-Art to be an effective holistic method. However, when used as a technique for breathing and tongue placement, Cos-Art was assessed positively. A large number of students considered Cos-Art to be an effective method to gain self-awareness.
Es presenten els resultats d’una investigació de caràcter qualitatiu -encara que s’ha utilitzat en algun moment l’estadística- pel que fa a la valoració que un grup d’alumnes de la Universitat Ramon Llull fa del mètode psicofísic Cos-Art com a treball que serveix per millorar l’emissió de la veu. Les tècniques i els instruments per a la recollida d’informació que s’han utilitzat han estat el diari de camp i el qüestionari. L’anàlisi de resultats mostra el treball global del Mètode com a efectiu. En blocs més específi cs, com poden ser els temes de respiració o llengua, entre altres, la freqüència més elevada en les respostes ha estat que el treball de Cos-Art els ha ajudat bastant. Per últim, un gran nombre d’alumnes consideren que el Mètode Cos-Art ajuda, de forma molt positiva, a prendre consciència d’un mateix.