Francesc Riera i Piferrer
Numerosos hechos de la actualidad de cada día muestran la necesidad que de la paz tienen la dignidad de la vida humana y la sostenibilidad del planeta. Este artículo hace hincapié en la concepción de la actual Reforma Educativa en lo que a la educación para la paz se refiere y expone algunas dificultades externas e internas que las maestras y los maestros de educación infantil y primaria encuentran a la hora de aplicar este eje transversal del currículum en sus aulas. Para hacer frente a estos obstáculos, se plantean algunas cuestiones y se apuntan diversas iniciativas y recursos didácticos, que resultan totalmente insuficientes si no cuentan con un compromiso decidido de los equipos docentes parar aplicarlos y evaluar sus resultados.
Molts fets de l'actualitat mostren cada dia la necessitat de la pau per a la dignitat de la vida humana i la sostenibilitat del planeta. L'article fa èmfasi en la concepció que l'actual Reforma Educativa atorga a l'educació per a la pau i exposa algunes dificultats externes i internes que troben les mestres i els mestres d'educació infantil i primària, per aplicar aquest eix transversal del currículum a les seves aules. Per fer front a aquests obstacles, es plantegen algunes qüestions i s'apunten algunes iniciatives i recursos didàctics, que resulten totalment insuficients si no compten amb un compromís decidit dels equips docents per aplicar-los i avaluar-ne els resultats.
Many events at present show more and more the need of peace for human life dignity and the planet's sustainability. This article emphasizes the concept that the current Educational Reform gives to education for peace, and states some external and internal difficulties that teachers in primary and pre-school education come across when applying this transversal element of the syllabus in their classrooms. To face these barriers, some questions are posed, and some initiatives and educational resources are described, which are absolutely insufficient if there is no definite commitment on the part of teaching teams to apply them and assess their results.
Beaucoup de faits de l'actualité montrent chaque jour le besoin de paix pour la dignité de la vie humaine et le maintient de la planète. L'article met en avant la conception que l'actuelle Reforme Éducative concède à l'éducation pour la paix ; puis, expose quelques difficultés externes et internes affrontées par les maîtres et maitresses des crèches et des écoles primaires pour appliquer cet axe transversal sur le curriculum de leurs classes. Pour faire face à ces obstacles, on se propose quelques questions et on note des initiatives et recours didactiques qui s'avèrent complètement insuffisants sans le compromis décidé des éducateurs de les appliquer et en évaluer les résultats.