En 1993, El Consejo en Calidad y Liderazgo en Apoyos para Personas con Discapacidad (The Council on Quality and Leadership in Supports for People with Disabilities, The Council) desarrolló un instrumento de evaluación de resultados centrado en la persona, Medidas de Resultados Personales (Personal Outcome Measures, 1997). El Council ha conservado en una base de datos (N = 3.630) las entrevistas Medidas de Resultados Personales llevadas a cabo durante sus revisiones de acreditación. Nuestro propósito en este artículo es informar de los hallazgos sobre (a) las relaciones entre las Medidas de Resultados Personales (El Council, 1997) y los patrones de logro de resultado individual y (b) examinar el impacto de variables características (discapacidad, tamaño de la organización, tipo de residencia o fuente de financiación del programa) en el logro individual de resultados personales. Se sugieren alternativas para estudiar las dimensiones de la calidad del servicio y la calidad de vida de las personas con discapacidad.
In 1993, The Council on Quality and Leadership in Supports for People With Disabilities (The Council) developed a person centered outcome assessment instrument, Personal Outcome Measures (1997). The Council has maintained a database (N = 3,630) of Personal Outcome Measures interviews conducted during accreditation reviews. Our purpose in this article is to report findings on (a) the relationships between and among the Personal Outcome Measures (The Council, 1997) and patterns of individual outcome attainment and (b) to examine the impact of characteristic variables (disability, organizational size, residential type, or source of program funding) on the individual attainment of personal outcomes. Alternatives are suggested for examining the dimensions of both quality of service and quality of life for people with disabilities.