Rule-Governed Behavior and Psychologycal Problems
Niklas Törneke, María Carmen Luciano Soriano, Sonsoles Valdivia Salas
págs. 141-156
Depressiogenic cognition and insecure attachment: a motivational hypothesis
Antigonos Sochos Tsalta, Assi Tsalta
págs. 157-170
Assessing defense styles: factor structure and psychometric properties of the new Defense Style Questionnaire 60 (DSQ-60)
Kylie Louise Thygesen, Martin Drapeau, Rutger Willem Trijsburg, Serge Lecours, Yves de Roten
págs. 171-181
págs. 183-192
Impacto de la actividad lúdica en el desarrollo de la competencia social
Eva María Romera Félix, Rosario Ortega Ruiz, Claire P. Monks
págs. 193-202
Disruptive Behavior Scale Professed by Students (DBS-PS): Development and Validation
Feliciano H. Veiga
págs. 203-216
Componentes cognitivos que favorecen la adaptación social en la infancia: prevención del bullying desde la educación infantil
Antonio Contreras Felipe, Juan Antonio García Madruga
págs. 217-226
Factores psicosociales relacionados con el estatus social del alumno en el aula: el rol de la reputación social, la amistad, la conducta violenta y la relación con el profesor
Teresa Isabel Jiménez Gutiérrez, David Moreno Ruiz, Sergio Murgui Pérez, Gonzalo Musitu Ochoa
págs. 227-236
An Analysis of Italian Newspaper Articles on the Bullying Phenomenon
Michela Fraire, Laura Elvira Prino, Erica Sclavo
págs. 237-245
The incidence of peer bullying as multiple maltreatment among Spanish secondary school students
Héctor Gutiérrez Rodríguez, Ángela Barrios Fernández, María José de Dios, Ignacio Montero García-Celay, Cristina del Barrio
págs. 247-257
An integrative approach to burnout in secondary school teachers: examining the role of student disruptive behaviour and disciplinary issues
Xosé Manuel Otero López, Agustín Godás Otero, Cristina Castro Bolaño, Estíbaliz Villardefrancos Pol, Dolores Ponte Fernández, María José Santiago Mariño
págs. 259-270